2023-03-01 14:12:15

eTwinning projekt – Digital & Nondigital Activities Approaches in Learning Programming Concepts

„Programiranje je proces stvaranja niza uputa koje govore računalu kako izvršiti zadatak”. Za proces komunikacije s računalom postoji niz programskih jezika za implementaciju algoritama. Kada se podučava programiranje u ranoj dobi, fokus nije na čekanju da učenici stvore komplicirani softver, već na započinjanju putovanja kodiranja od osnovnih pojmova kao što su sekvenciranje, algoritmi, dekompozicija itd. Prema švicarskom psihologu Jeanu Piagetu i njegovom kognitivnom razvoju prema teoriji, djeca u dobi od pet godina nalaze se u predoperacijskoj fazi, kada počinju shvaćati svijet korištenjem mentalnih reprezentacija putem riječi i slika. Na temelju ovoga, čak i ako djeca ne znaju dobro čitati ili pisati, mogu početi od nespojivih aktivnosti kodiranja, a zatim prijeći na vizualne programske jezike gdje se kod sastoji od blokova. Lekcije u kojima učenici ne rade na računalu nazivamo "isključene/unplugged". Učenici su  često radili s olovkom i papirom ili fizičkim manipulacijama. To su namjerno postavljene kinestetičke mogućnosti koje pomažu učenicima shvatiti komplicirane koncepte na način koji se odnosi na njihove vlastite živote. Unplugged/isključene lekcije posebno su korisne za izgradnju i održavanje suradničkog učenja u učionici i korisna su iskustva koja učenicima kasnije olakšavaju usvajanje složenijih koncepata u programiranju.

 

Učenici 5. b razreda aktivno su od listopada izvršavali zadatke unutar eTwinning projekta – Digital & Nondigital Activities Approaches in Learning Programming Concepts, a navedeno iskustvo im je kasnije olakšalo upoznavanje programskog jezika Python i shvaćanje naredba, ponavljanja i odluka unutar određenog programa. U srijedu, 1. ožujka 2023., proveli su završnu aktivnost gdje su se sastali online putem Zoom-a s dvjema skupinama, koje su uključene u projekt. Obje skupine dolaze iz Grčke. Jedna skupina je također peti razred osnovne škole, a druga skupina je bila vrtićka skupina. Učenici petih razreda na početku su predstavili sebe, svoj razred, školu i državu iz koje dolaze, a vrtićka skupina pripremila je pjesmu o odlukama. Nakon ovih aktivnosti zajedno su ukratko ponovili pojmove koje su upoznali tijekom projekta, te su imali zajedničku aktivnost igranja „Robot Game“. Učenici su bili roboti te su izvršavali naredbe koje su zadavale učiteljice Elena i Adriana. Na kraju su svi zajedno otplesali „The Iteration“ ples, slijedeći upute s fotografije. Aktivnosti su bile iznimno zabavne i zanimljive, a učenici su uživali. 

Uz našu školu u projekt je uključeno ukupno 46 odgojno-obrazovnih institucija iz 11 različitih zemalja (Hrvatska, Rumunjska, Turska, Grčka, Republika Moldavija, Albanija, Srbija, Portugal, Litva, Italija i Tunis). Dobna skupina učenika je od 5 do 11 godina. 

Na fotografijama možete vidjeti današnju atmosferu tijekom online sastanka, a svi se nadamo sličnim projektima i sastancima u budućnosti.

 

 


Osnovna škola Vinica