Učenici petih razreda OŠ Vinica su 14.5.2025. godine u pratnji svojih razrednica, učiteljice Prirode Jelene Đurak i učiteljice Hrvatskoga jezika Božidarke Hošnjak realizirali planiranu terensku nastavu u Međimurju.
Najprije su u selu Križovcu pod stručnim vodstvom obišli Centar za posjetitelje „Med dvemi vodami“ koji prikazuje međimursku prirodnu baštinu u novom multimedijalnom prostoru. Nakon toga su se spustili do rijeke Mure gdje je organizirana radionica koja se provodi duž poučne staze „Čovjek i rijeka“. Poučna staza govori o posebnom i dinamičnom krajobrazu nadomak mjestu Križovec koje karakterizira riječni krajobraz, ali i jedinstveni krajobraz nastao rudarskom aktivnošću prije 100 godina kada su ljudi u ovom prostoru iskopavali ugljen. Terenska radionica „Lov na crno blago“ najbolje nadopunjuje interpretaciju prirodne baštine o kojoj se govori u Centru „Med dvemi vodami“. Ovim postupcima učenike se želi potaknuti da kroz priče, igre i zadatke dožive prirodu različitim osjetilima te da sami postanu mali čuvari prirode.
Nakon toga učenici su zašli u Bajkovitu šumu – tematski park u selu Lopatincu. Čudesnom šumom vladaju bića slavenske mitologije: vile, patuljci, zmaj Pozoj, mladi čarobnjak Grabancijaš, kraljica Leda, Baba Roga, lijepa Lada, jednorog, Zeleni Jarilo, Morana, Aurora i Juraj Zrinski, Drvo istine i Drvo života s kojima ih je upoznala velika majka Mokoš, a uz pomoć suvremenih tehnologija i virtualne stvarnosti učenici su ih upoznali u njihovoj prirodnoj veličini te se s njima i fotografirali. Učenici su vođeni pričom saznali kako su prema slavenskoj mitologiji nastala godišnja doba, kako praštati onima koji su nas povrijedili i uvrijedili, kako se nositi s noćnim morama, koje su tajnovitosti Svetog drva starih Slavena – stabla lipe, saznali zašto je starim Slavenima hrast Drvo života i mnoge druge zanimljivosti.
Osim bićima slavenske mitologije šuma obiluje različitim biljnim vrstama, tj. drvećem koje su učenici upoznali samostalno ih tražeći vođeni njihovim opisima i slikama, istraživanjem, isprobavanjem i eksperimentiranjem. Nakon stvarne i virtualne šetnje šumom, krajnji cilj svih obavljenih zadataka je obnova i ozdravljenje šume.
Nakon, gotovo cjelodnevnog boravka u prirodi, učenici su u praksi ponovili i proširili svoja znanja naučena u učionicama, za neka dobili uvodne informacije i zabavili se na njima blizak, dječji, istraživački, kreativan i izazovan način.

























