U školskoj godini 2024./2025. učenice 7.a razreda, članice izvannastavne grupe “Čitanjem do zvijezda”, aktivno su sudjelovale u projektu “Uz čitanje riječi rastu 5”. Glavni cilj projekta bio je izgradnja kulture čitanja, unapređenje čitalačkih vještina te poticanje kritičkog razmišljanja kod učenika. Kroz raznovrsne aktivnosti tijekom cijele godine učenice su na kreativan način izražavale svoja mišljenja i promišljale o pročitanom.
Prilikom posjeta književnika Božidara Prosenjaka učenice su s oduševljenjem pročitale njegov roman “Divlji konj”. Poruke iz romana ostavile su snažan dojam na njih, stoga su upravo njega odabrale kako bi istaknule mudre misli i citate. Svaka rečenica imala je posebno značenje za svaku učenicu, a sve su citate upisale u zajedničku zbirku na Twinspaceu.
Već u siječnju shvatile su da Valentinovo nije samo Dan zaljubljenih. Odlučile su slaviti i ljubav prema knjigama te su se uključile u akciju “Dan darivanja knjigom”. Prijateljima iz Osnovne škole Vladimir Nazor iz Čepina darovale su knjigu “Sijač sreće” Božidara Prosenjaka, koju je za njih potpisao sam autor! Ponosno javljaju da su i one od svojih prijatelja iz Čepina dobile knjigu “Greta i divovi” čije su ih se poruke izuzetno dojmile.
U Mjesecu hrvatske knjige izradile su unikatne straničnike darujući knjigama novi život. Za izradu su koristile stranice iz otpisanih knjiga. Najljepše straničnike poslale su na izložbu u Područnu školu Ivanovci.
Sudjelujući u aktivnosti “Razredni leksikon” učenice su razgovarale o pročitanim djelima, navikama čitanja – kada, koliko i gdje vole čitati. Nakon rasprave, ispunile su stranicu leksikona te pročitale i komentirale stranice ostalih sudionika projekta.
Na kraju školske godine učenice su se prisjetile svih pročitanih knjiga i pokušale odgovoriti na teško pitanje: “Koji ti je lik iz pročitanih knjiga najdraži?” Nakon kraće rasprave složile su se da je to Marin iz knjige “Kako je Flegmarin postao kapetan” Magdalene Mrčele. Marina su opisale kao jednostavnog, ali hrabrog dječaka te su poželjele da i same budu poput njega.
Kroz ovaj projekt učenice su aktivno razgovarale o pročitanim knjigama, raspravljale o postupcima likova i porukama koje nam djela donose. Sve ističu da im se projekt izuzetno svidio te se nadaju da će sudjelovati i sljedeće školske godine.



